zaterdag 1 januari 2011

Supersnelle appeltaartjes

Als je snel, snel zonder al teveel moeite een superlekker dessertje wil ineenboksen dan is dit hét recept! Op 12 minuutjes is het gepiept, dus daarover kan je al niet klagen. :-)


Fast apple tart with almonds.


Hoe doe je het?

Voor 4 personen:

4 rechthoekige plakjes diepvriesbladerdeeg
1 appel
4 koffielepels abrikozenconfituur
1 ei (losgeklopt)
kaneel (indien gewenst)
amandelschilfers

Optioneel: 4 bolletjes vanilleijs en slagroom


Leg de vier plakjes bladerdeeg op een beboterde ovenplaat. Snij de appel in 4 stukken en ontdoe de appel van het klokhuis, schillen hoeft niet. Snij de vier delen in dunne plakjes van ongeveer 1/2 cm. Smeer op elk plakje bladerdeeg 1 koffielepel confituur, maar blijf zeker 2 cm van de rand. Leg de appelplakjes op de confituur. Bestuif lichtjes met een snuifje kaneel. Bestrijk de randen van het bladerdeeg met het losgeklopt ei en doe vervolgens wat amandelschilfers over de appel.

Zet de taartjes in een voorverwarmde oven op 200° (hetelucht) gedurende 12 minuutjes. Serveer met een bolletje ijs en wat slagroom.


Snel en lekker, meer moet dat niet zijn.

7 opmerkingen:

  1. afsluitertje van 31.12 of een 'gezonde' start op 01.01 ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn 2011 staat in het teken van genieten, dus laten we het een prima start noemen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eigenlijk wil ik iedereen verleiden met mijn dessertjes en receptjes en zo. Op deze manier gaat iedereen lekker verdikken, en zie ik er slanker uit, zonder enige moeite. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. LOL dat probeer ik al jaren, maar de enige die dikker wordt is ikke ! Heb just de nieuwe Jamie gekregen van mijn ventje ... need I say more ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Neen, want je mag niet praten met je mondvol. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Warme wensen en dank je voor al die lekkere recepten en prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen