woensdag 19 januari 2011

Creatief met de inhoud van je koelkast - Pasta met scampi

Ik had al een tijdje een miskoop in mijn diepvriezer liggen. Voorgekookte scampi's namelijk. Ik ben daar eigenlijk geen fan van, maar ik moet ze ook niet slecht laten worden natuurlijk. Heb er dan maar een pastagerechtje van gemaakt.


shrimp pasta with mascarpone


Wat heb ik er ingedraaid?

1/2 zak scampi's (voorgekookt)
4 pijpajuintjes (gewone ajuin gaat ook hoor)
1 teentje look
4 tomaten
1/2 chilipepertje (gedroogde gaat ook)
1 mespunt paprikapoeder
1 mespunt oregano
2 eetlepels ketchup
1 grote eetlepel mascarpone (room gaat ook)
1 glas witte wijn
olijfolie
peper en zout
basilicumblaadjes


Snipper de ajuin, het chilipepertje en de look fijn en bak in de olijfolie. Snij de tomaten in stukjes en doe erbij. Laat efkes sudderen en giet er de witte wijn bij. Laat een vijftal minuten sudderen en doe er de ketchup, de oregano en het paprikapoeder bij.

Je mag er nu de bevroren scampi's aan toevoegen. Laat opnieuw 5 minuutjes sudderen en roer er de mascarpone of room onder. Kruid bij met peper en zout.

Deze saus past het best bij penne of tagliatelle. Ik had enkel nog cappelini liggen, maar 't heeft ook gesmaakt.

En ik hoop jullie ook.

11 opmerkingen:

  1. Ja met mascarpone kun je veel lekker maken hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik vind het veelzijdiger dan ricotta. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weet je wat ook lekker is, weinig ingrediënten bevat en dan nog eens heel snel klaar is? Rijst koken, scampi's en stukjes appel bakken en wanneer ze bijna klaar zijn overgieten met kokosmelk en veel curry bijdoen. Gisteren nog gegeten, altijd een topper tijdens de examens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. klopt! appeltjes gaan daar bijzonder goed bij! Is lang geleden dat ik dat nog gemaakt heb. Da's goed voor mijn andere helft van de zak. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zal toch wel heel lekker gesmaakt hebben! Deze middag staan er langostinos al ajo op het menu, met heel veel look dus. Daarna kan je zomaar iemand omver blazen (lookadem) :-) of misschien doe ik er wel mascarpone op, eens zien of ik nog in het centrum geraak.
    Groetjes van Trudis

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Scampi, look en chilipepertjes met pasta... altijd njam!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben zot van scampi's en bij mij staan ze dan ook 1 maal per week op het menu. Ik maak ze altijd met currysaus maar jouw recept ga ik deze week ook eens proberen, het water loopt mij al in de mond.
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Well, with my little knowledge of Dutch, I'm gonna say... lekker! I love scampi with pasta.
    nice finding your blog. Your photographs are beautiful and by coming here I'll get to practice my Dutch.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ Magda, if you want recipes in English, I can always do that for you. ;-) In Dunglish of course. A language I speak fluently. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb deze week lekker gekookt met jouw recepten.
    Gisteren heb ik dus deze heerlijke gamba's gegeten.
    Ze waren echt heel lekker!
    Ik had nog rauwe gamba's in de vriezer liggen en heb die even in een andere pan met een beetje knofloof gebakken en toegevoegd aan het recept. Ik heb zitten smullen, de hele pan was leeg.

    BeantwoordenVerwijderen