dinsdag 18 januari 2011

Studentenkost... "laait"

Ik heb niet zoveel tijd want 't zijn bijna examens. Maar ja een student - hoe jong of hoe oud ook - moet zijn hersens voeden. En als het ook nog eens vetarm kan, voor mij niet gelaten. Ik heb dit slaatje ooit eens opgepikt uit een dieetboekje, maar vraag me niet welk.


studentfood


Wat heb je nodig?

+/- 200 g schelpjespasta
1 blikje tonijn in eigen nat
2-300 g sperzieboontjes
1 kleine rode ui (mag ook een sjalot zijn of pijpajuin)
1 à 2 appelen
sap van een 1/2 citroen
1/2 potje magere yoghurt (van 125 g)
2 kl light mayonaise
peper en zout


Kook de boontjes en de pasta beetgaar in gezouten water en spoel overvloedig met koud water. Doe alles in een grote bowl en kap er de afgegoten tonijn bij. Snij de ajuin in fijne schijfjes en doe bij de rest van de sla. Schil de appel en snij in blokjes, besprenkel de appelstukjes met het citroensap. Ook dit mag bij het slaatje. Roer in een klein kommetje de yoghurt bij de mayo, kruid indien nodig met peper en zout.

Hussel alles door elkaar en dat is het zowat. Ik eet hier zeker een dag of 2 van. Ik bewaar het gewoon in een luchtdichte Tupperwaredoos, in de koelkast natuurlijk.

Oh ja, en de boontjes kan je makkelijk vervangen door erwtjes.

Ik zou zeggen, laat het je smaken. En je mag dit ook klaarmaken als je niet moet studeren. Da's evident.

11 opmerkingen:

  1. Ha, meer studentenkost gewenst voor de studenten onder ons!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En zelfs met een dikke keel(ontsteking) krijg ik nog trek van je foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gij hebt precies niks anders te doen, gij? LOOOOOOL

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Elza: Gij slecht slecht door en door slecht vel. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een echt zomergerecht...doet me verlangen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. elke dag sta ik met mijn mond open van de goesting door al die lekkere gerechten en van verbazing door je foto's. Ik heb een vraagje voor jou maar vind je mailadres niet, zoek ik niet goed of geef je het liever niet...?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik doe een copy en paste naar mijn arme studentjes op kot in Gent. Ze zullen dit graag uitproberen tss de examens door. Nu is het meestal 'Brug'kost wegens tijdsgebrek in de blok.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hapt zo lekker weg! Ik wilde je nog bedanken voor je link bij bevriende blogs naar nofliknifelje. Ik kreeg er een warm en blij gevoel van! Doe je een studie fototgrafie? In ieder geval heel veel succes met leren. toi,toi,toi!! Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Neen, ik studeer cultuurwetenschappen. ;-)

    @Patricia, ik zal ervoor zorgen dat je mij kan mailen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vast een erg leuke studie. Dat het allemaal maar vlot in je hoofd mag komen...best pittig lijkt me. Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk recept, ik zit er nu van te eten! :)

    BeantwoordenVerwijderen