zondag 2 januari 2011

Uil

Mijn schoonvader is zo'n beetje een amateur ornitholoog. 't is te zeggen, ze wonen midden in het bos en af en toe ziet en hoort hij wel eens een vogeltje.


uil


Al een aantal maanden was mijn schoonvader bijzonder fier over het feit dat hij kon communiceren met een uil. Want wonder o bovenwonder, telkens hij buiten 'oehoe oehooooeee' riep, kreeg hij antwoord terug. Z'n naaste buur beaamde het wonderbaarlijke verhaal en zei dat ook hij contact had gehad met de openhartige uil.

Op een gegeven moment zat mijn nog thuiswonende schoonbroer boven op zijn kamer te studeren. Hij zag zijn vader buiten komen, en ja hoor, hij begon 'oehoe oehooooeeeee' te roepen. Nog geen twee minuutjes later zag hij de buurman buitenkomen die ook 'oehoe oehooooeeeee' begon te roepen.

Wat bleek, in het bos woonden er niet één, maar twee uilen.

10 opmerkingen:

  1. aaaaaaaaaaaaaahahahaha! *blijft er bijna in*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken een gelijkaardig verhaal met twee buren die éénzelfde zwerfkat hadden en ze beiden lieten sterliseren. En jij hebt dus twee wijze uilen, toch slime beesten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. moehahahaha wat een zalig verhaal! kom niet meer bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hahahahahahahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihihi hilarisch!
    Leve de Vlaamse bospoeperij!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zalig verhaal! En mooie bannerfoto!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat gek... Ik ken dat verhaal ook al! Blijkbaar zijn er bijzonder veel uilen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb het ooit eens verteld op een forum, misschien dat je het daarvan kent. Maar het is WEL echt gebeurd. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen