dinsdag 25 januari 2011

Wok met biefstuk en spinazie of paksoi

Een snel en bijzonder lekker wokgerechtje is mijn runds spinazie wok met noodles.

Beef noodle stir-fry


Wat heb je hiervoor nodig?


Voor 2 personen:

200 g noodles (niet te dun)
200 g biefstuk
1 eetlepel maïzena
1 eetlepel wokolie (liefst sesam, anders arachide)
4 pijpajuintjes
3 grote handen spinazie of paksoi*
3 cm gember (geschild en geraspt)
1 zakje sojascheuten
1 pepertje
soyasaus
peper en zout

Kook de noodles volgens de aanwijzingen op het pak, en giet ze daarna af en spoel ze met koud water. Laat uitlekken en zet weg.

Neem een diepvrieszakje en doe daarin de maïzena en kruid met peper en zout. Snij de biefstuk in reepjes van 1/2 cm en doe ze in het diepvrieszakje en schud goed zodat alle sneetjes mooi bedekt zijn.

Snij de pijpajuintjes in stukken van 4 cm, en snij het pepertje fijn.

Doe nu de wokolie in de hete wok en bak gedurende een half minuutje de gember, doe er daarna de biefstukreepjes bij en bak gedurende 2 minuutjes. Doe er de pijpajuin, het pepertje en de spinazie bij en bevochtig eventueel met wat water. Laat 1 minuutje bakken.

Doe er de noodles en sojascheutjes bij en voeg er soyasaus naar smaak aan toe. En da's alles. Het is sneller gemaakt, dan gelezen. ;-)


Smakelijk!

* Ik wou dit gerecht eigenlijk met paksoi klaarmaken, maar ik vond het niet. Ook de noodles moeten idealiter wat dikker zijn.

11 opmerkingen:

  1. Hoe is het gegaan vandaag, was het een beetje te doen? Kun je nu weer onderuit gaan hangen, of zijn er nog meer examens in het verschiet? groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey, vertel eens: dit is toch geen foto die je gisterenavond maakte he? Waar haal jij al dat licht vandaan? (jaloerse zucht...)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Examens zijn pas deze avond. ;-)

    Dat licht heb ik zondagmiddag op bestelling gekregen. ;-) Ik kook altijd twee daagjes vooruit op de blog. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Euh sorry, ik ben een nul wat koken betreft, dus: waar blijven de sojascheuten? Wok je die mee?
    Gisteren genoten van de pasta met spinazie, zó lekker, mmmm...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Staat het er weer niet bij? Amateur dat ik ben. ;-)
    Da's studeren en bloggen tegelijk, dat komt niet goed hé.

    De sojascheutjes doe je er op het laatst bij. Die mogen maar 30 seconden hebben of zo. Ik heb graag dat het knapperig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. da's een recept naar mijn goesting sé !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zie ik ook wel zitten! Staat dinsdag op het menu!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En deze heeft ons ook gesmaakt helaas waren de soyascheuten niet meer zo knapperig door tussenkomst van onze kids :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. sojascheuten, kwist dat er iets mis was ;-)

    BeantwoordenVerwijderen