donderdag 13 januari 2011

Twee euro vijftig

Da's ruim voldoende om een droom te kopen. Ik wou al héél lang een porseleinen koffieservies. Dat heeft iets, volgens mij. Sommigen zullen het ouderwets noemen, maar ik vind dat het gezelligheid uitstraalt.


kopje3


Ik had al eens hier en daar rondgekeken, maar ik vond de nieuwe serviezen nogal prijzig, en tja, 't heeft toch niet diezelfde patine als een "antiek". En toen kwam ik dit tegen in de Kringloopwinkel:


servies

En pas op, niet alle bordjes staan op de foto hé. Er staken nog een zestal bordjes in de afwas.

Toegegeven, 't is niet helemaal compleet. Maar wat wil je, voor 2,5 euro.

19 opmerkingen:

  1. Mooi! Al moet ik bij dit soort kopjes altijd eeerder aan thee denken. En aan je pink omhoog houden als je drinkt. Kringloopwinkels, I love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb een 2-tal weken geleden 6 vintage jaren 70 stoelen gevonden in de kringloop, ze staan nu te blinken in mijne living. Ik ga daar eeeel graag snuisteren.
    Zo'n servies met een kopje chai thee en een stukje taart van gisteren zou er vandaag prima ingaan ... maar we houden de lippen stijf op mekaar, kwestie van niet te zondigen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, dit zou ik ook niet laten staan! Ik hou ook wel van die spullen met een 'geschiedenis'....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ManLief gruwelt bij de gedachte dat hij daar uit moet drinken ... maar ik ben er dol op!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ouderwets : neen. Karaktervol : absoluut. En dan nog voor € 2.50 !
    Ik kan het ook niet laten om op een rommelmarkt ed schotels en kommen te kopen.
    Vintage all the way !
    Het doet me denken aan mijn jeugdjaren in het VK, waar je in de tea shops een mish mash van aardewerk en porselein kon aan treffen, kompleet met kanten doilies. Leuk toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is echt een goede koop. En mja. Ik vind dat dus ook wel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een bofkont ben je! ziet er erg mooi uit. Kunnen we nu binnenkort receptjes voor een high tea verwachten?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh mooi! Ben ik ook al een tijdje naar op zoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zien er prachtig uit en echt een koopje!
    Maar het zijn theekopjes, je koffie koelt hier te snel in af.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dat was omdat je met een scheef oog gekeken hebt. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kan aan veel dingen niet weerstaan, maar van oud servies ga ik helemaal watertanden. Hoe dat delicate porselein voelt als je er je lippen aan zet, je vinger in het kleine oortje, de warme doffe klank als je het kopje op het schoteltje zet,... onvervangbaar!

    En zo'n onvolledig servies: je kan niet uit 17 tassen tegelijk drinken. Nog plezanter wordt het als je op een rommelmarkt één bordje vindt, afgeschreven door de eigenaar maar-misschien-nog-goed-voor-een-bloempot-, en het dan net dat bordje is dat in je serie nog ontbreekt.
    Verslavend, als koffie, maar dan nog beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wauw wat een prachtige vondst! Mooi blog heb je trouwens, je foto's zijn heel fijn om doorheen te dwalen. Fijne zondag, liefs van Maaike

    BeantwoordenVerwijderen